رفتن به بالا

پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد


  • سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸
  • الثلاثاء ۱۲ ربيع ثاني ۱۴۴۱
  • 2019 Tuesday 10 December
    مشهد مقدس
    ٨(°C)
    وزش باد ۵(mph)
    فشار ٢۶.٧٢(in)
    محدوده دید ٣.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 3-Moderate
    رطوبت ٢۶.٧٢(in)
اوقات شرعی

  • چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۷
  • کد خبر : 641
  • چاپ خبر : مدیرانی که در طول سال با رسانه کار دارند و روز خبرنگار جلسه دارند
روز خبرنگار و تمام دید و بازدیدهایش به پایان رسید

مدیرانی که در طول سال با رسانه کار دارند و روز خبرنگار جلسه دارند

هفدهم مرداد ماه مصادف با شهادت خبرنگار، شهید صارمی به نام خبرنگار نامگذاری شده تا به همین بهانه همه ساله مدیران بازدیدی از رسانه های مختلف داشته باشند، اما هدف از این بازدیدها چیست؟ اهالی رسانه چه درخواستی از مسئولین دارند؟

در کشور ما یکی از اصول مهم برای اغلب مدیران، ارزش دادن به وقت بوده و با اطاعت از یک قانون نانوشته تمام مدیران وقت خود را صرف حضور در موقعیت هایی می کنند که برای آنان سوددهی بلند مدت داشته باشد اما آیا بازدید مدیران از رسانه ها به مناسبت روز خبرنگار شامل تابعیت از این قانون می شود؟ یا هدف مدیران عرض خسته نباشید و خدا قوت به اهالی رسانه می باشد؟

برخی مدیران به دنبال تعامل با رسانه ها هستند و روز خبرنگار را فرصت مناسبی برای محقق کردن این امر می دانند اما برخی دیگر از مسئولین هدفشان تبدیل کردن رسانه مذکور به تریبون شخصی خود است، خصوصا اگر در این بازدید هدایای نقدی هم تقدیم شود.
نکته مثبت در دید و بازدیدهای امسال استفاده نکردن از همین هدایای نقدی یا همان کارت های هدیه معروف بود، البته این کارت ها در برخی رسانه‌های وابسته به جریان خاص و قدرت توزیع شد اما در رسانه های مستقل (که معمولا از همه سمت رانده شدند) خبری از کارت هدیه نبود تا حداقل در این مورد شاهد پیشرفتی در روز خبرنگار سال ۹۸ باشیم.

نکته مهم تر اما این بود که کدام مدیر از چه خبرگزاری بازدید کرد؟ برخی از مدیران که همیشه خود را رسانه ای معرفی می‌کنند و رسانه را رابط بین مردم و مسئولین می‌دانند امسال حتی ساعتی را برای بازدید از رسانه‌ها و عرض خداقوت به خبرنگاران وقت نداشتند یا بهتر بگویم وقت نگذاشتند، مدیرانی که در مقابل رکوردر و دوربین اهالی رسانه را از قشر فرهیخته می‌دانند اما پشت سر آن ها یا پشت تلفن بدترین کلمات را در قبال آنان استفاده می کنند. همان مدیرانی که خوب بلد هستند شعار دهند و عمر مدیریتی خود را بلندتر کنند تا لذت بیشتری از زندگی ببرند اما همیشه خود را مظلوم و خسته نشان دهند، مدیرانی که وظیفه رسانه را فقط در اطلاع رسانی خبرهای خوب و فعالیت مسئولین می‌دانند و هیچ موقع پاسخگوی اعمال خود نیستند.

برخی مسئولین نیز وقت گران بهای خود را فقط برای بازدید از رسان‌های وابسته و خاص صرف کردنند تا خدایی نکرده مطلبی علیه آنان درج نکنند اما دریغ از سخنی کوتاه با رسانه‌های خصوصی و مستقل…! از قضا این مسئولین محترم همیشه ادعای حمایت از بخش خصوصی را دارند و در هر زمانی و هر مکانی راه حل همه مشکلات را حمایت از بخش خصوصی می‌دانند اما نه تنها هیچ حمایتی نمی‌شود بلکه حتی فرصتی برای صحبت با آنان و شنیدن مشکلات بخش خصوصی رسانه ندارند.

دید و بازدید مسئولین با اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار به پایان رسید اما آنچه باقی ماند احترام مسئولین به رسانه بود، #قضاوت اینکه کدام مسئول به کدام رسانه احترام گذاشت هم باشد بر عهده شما همکاران محترم….

محمدرضا زارع برزشی – سردبیر پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخرین نظرات