سال گذشته محمدرضا کلائی شهردار مشهد در یکی از اولین انتصابهای خود محمدرضا اسماعیلزاده را به سمت مدیر کل روابط عمومی و امور بینالملل منصوب کرد، اسماعیل زاده نیز با تغییرات بسیار زیاد سعی در ایجاد تفاوت عمده در روابط عمومی تحت مدیریت خود داشت اما هرچه بیشتر میگذشت انتقادات به اسماعیل زاده بیشتر شد.
انتقادات به اسماعیل زاده
یکی از عمده انتقادات به اسماعیلزاده مدیریت ریز او بود، اسماعیل زاده به جای مدیریت کلان و سپردن کارها به مدیران میانی خود،
خودش در تمامی امور دخالت داشت و همین باعث میشد وقت و توان زیادی را از دست بدهد، بیلبورد های سطح شهر نیز یکی دیگر از بهانههای انتقاد به اسماعیل زاده بود، از آن تابلوهای ورودی شهر (به شهر امید و زندگی خوش آمدید) گرفته تا برخی تبلیغات عجیب!
سرانجام کلائی در برابر انتقادات دوام نیاورد و شبانه مجید خرمی را با حفظ سمت جانشین اسماعیل زاده کرد، خرمی با اجرای طرح لبخند نشان داده بود نقطه قوتش همان نقطه ضعف اسماعیل زاده است، خرمی با اجرای ایده جالب تبریک روز خبرنگار به هر خبرگزاری در سطح شهر بار دیگر ثابت کرد خوب بلد است از محیط تبلیغاتی شهر استفاده کند.
نقطه ضعف یا نقطه قوت خرمی ؟
اما شاید همین بیلبوردها بلای جان خرمی هم شد، اداره کل روابط عمومی تصمیم گرفت در طرح عزای محرم از اشعار قیصر امین پور استفاده کند و احتمال میدادند این طرح نیز با استقبال شهروندان مواجه شود اما همه چیز آن طور پیش نرفت و برخی منتقدین تا حد توان بر بنرهای سطح شهر انتقاد کردند.
سرانجام مجید خرمی طی مصاحبهای اعلام کرد به دلیل مشغله زیاد از شهردار مشهد خواسته بین مجموعه شهرآرا و اداره کل روابط عمومی فقط یک مجموعه را به وی واگذار کند، در حالی که خیلی از دنبال کنندگان اخبار مدیریت شهری و شاید حتی خود مجید خرمی فکر میکردند خرمی از شهرآرا جدا شود و به اداره کل بیاید اما آقای شهردار تصمیم گرفت خرمی را در شهرآرا نگه دارد و امیر اقتناعی را به عنوان مدیر کل روابط عمومی شهرداری منصوب کند.
رئیس جدید!
اقتناعی نیز نیامده انتقادات را بر انگیخت، منقدین اعتقاد داشتند اقتناعی با توجه به سابقه سیاسی بیشتر یک انتصاب سیاسی است و نه یک انتصاب بر حسب شایسته سالاری! آقای شهردار نیز چندین بار اعلام کرده بودند تمامی انتصابهای خود را بر مبنای ضابطه انجام میدهد اما این بار خلاف این موضوع را ثابت کرد.
هر چند که منطقا باید به اقتناعی زمان داد تا طرحهای خود را اجرا کند و ثبات را به روابط عمومی شهرداری بیاورد اما باید بر این موضوع واقف بود مدیریت شهری مشهد طی 2 سال گذشته 5 مدیر را بر این منصب به خود دیده است پس میتوان نتیجه گرفته زمان آزمون و خطا در این حوزه به پایان رسیده است و اقتناعی جای هیچ اشتباهی را ندارد.
اسماعیلزاده رابطه خوبی با رسانهها نداشت و خرمی وقت کافی برای رسیدگی به رسانه های شهر نداشت، سرانجام هر دو ، یک بار نشست خبری برای آقای شهردار برگزار کردند و شاید فرصتی برای اجرای طرحهای خود نداشتند حال باید دید اقتناعی این عدم ثبات را باطل میکند یا قربانی بعدی روابط عمومی شهرداری مشهد می شود
سید شایان حسینی راد دبیر سرویس شهری پایگاه خبری تحلیلی افق انیشان مشهد