حمیداوی را شاید فوتبالیترین مدیر حال حاضر کشور بدانیم، کسی که در اهواز متولد شده اما در مشهد زندگی میکند، حمیداوی سابقه بازی در تیم ملی جوانان کشورمان را نیز دارد و سال گذشته با خرید باشگاه پدیده و ایجاد ثبات در این تیم مسیر آسیا را برای مشهدیها هموار کرد.
حمیداوی بعد کسب سهمیه آسیایی با گلمحمدی وارد مذاکره شد و برای حفظ ثبات کادر فنی مبلغ قرارداد یحیی را تا همان مقدار که خود آقای مربی خواسته بود افزایش داد تا کادر فنی تغییری نکند و موفقیت تیم را در آسیا و لیگ برتر ادامه دهد.
در همان روزهای ابتدایی فصل جاری شایعاتی مبنی بر حضور یحیی در پرسپولیس شنیده شد، اما با مخالفت شدید مدیران شهرخودرو این انتقال منتفی شد. مالک باشگاه شهرخودرو نیز تاکید کرد فقط به شرط حضور یحیی در تیم ملی جمهوری اسلامی ایران از قراردادش صرف نظر میکند.
شهرخودرو با یحیی هر طور که بود نیم فصل را در بین مدعیان به پایان رساند و آماده مسابقه آسیایی خود شد اما با رفتن گابریل کالدرون سرمربی پرسپولیس از این تیم مجددا پروژه یحیی و پرسپولیس کلید خورد.
این بار داستان تفاوت داشت، حمیداوی که میدانست فشار سنگینتری برای جدایی یحیی وارد خواهد شد جواب تلفن وزیر ورزش را هم نمیداد و تاکید کرده بود اجازه خروج را به یحیی نمیدهد چرا که تیمش با تفکرات یحیی بسته شده و چند روز بعد در آسیا بازی خواهد داشت.
این قصه اما سردرازی داشت، چراکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در اقدامی بیسابقه و عجیب شرکت تجاری شهرخودرو را مجبور کرد رضایتنامه یحیی گلمحمدی را صادر کند تا با این کار هم عدالت را برهم زند و هم سر تیم مظلوم شهرخودرو را ببرد.
وزیر ورزش که در گذشته نیز کمکهایی غیر حرفهای در قبال تیمهای پایتخت داشت، این بار منافع ملی را هم زیر پا گذاشت تا پرسپولیس را به خواستهاش برساند، شهرخودرو سهمش از این انتقال فقط کمی سود مالی شد که قطعا با توجه به از بین رفتن ثبات در بین بازیکنان و کادر فنی این پول بهعلاوه زمان برای رسیدن به ثبات هدر خواهد رفت.
شاید استفاده از لفظ سود مالی نیز چندان مناسب چنین جایگاهی نباشد چرا که شهرخودرو برای این فصل بیش از 40 میلیارد تومان (به گفته مالک این باشگاه) هزینه کرده است و از انتقال یحیی فقط 3 میلیارد تومان درآمد داشته که این موضوع با توجه به شرایط کنونی باشگاه اصلا منطقی نیست.
یحیی که به گفته خودش از 10 روز قبل لیست خود را به پرسپولیس داده بود شهرخودرو را تنها گذاشت تا مجتبی سرآسیایی هافبک نهچندان دور تیمهای مشهدی و سرپرست سابق شهرخودرو هدایت این تیم را در حالی برعهده بگیرد. بازیکنانی مانند سروش رفیعی، یونس شاکری، زامهران و… این تیم را ترک کرده و فقط محمدرضا خلعتبری که به تازگی از بند مصدومیت پارگی رباط صلیبی رها شده به این تیم آمده است.
شهرخودرو که حتی درون استان و شهر نیز از حمایت خاصی برخوردار نیست باید با بحران بازیکن و کادر فنی مسیرش را ادامه دهد، بحران بازیکن یعنی شهرخودرو مقابل تیم شاهین بوشهر فقط 14 بازیکن داشت و بحران کادر فنی یعنی سرآسیایی تا به امروز سابقه هدایت هیچ تیمی را در سطح لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا نداشته است و این عدم تجربه ممکن است برای خودش و تیم دردسر ساز شود.
شرایط نامناسب شهرخودرو در حالی با نامه فیفا در مورد عدم میزبانی تیمهای ایرانی در آسیا همزمان شد که این تیم تنها چند روز بعد باید میزبان رقیبش در لیگ قهرمانان آسیا میشد، اما تا به دلیل نقض حقوق طبیعی مردم کشورمان در میزبانی در مشهد، احتمالا با هماهنگی سایر تیمهای ایرانی و طبق اعلام مالک این تیم شهرخودرو از مسابقات آسیایی نیز انصراف خواهد داد.
مشهد که قرار بود برای اولین بار در آسیا میزبان باشد نه تنها برخی ایرانیها تیمش را به مرز نابودی کشاندند، بلکه میزبانیاش را نیز غیر ایرانیها به دلایل دروغینی مانند عدم امنیت گرفتند، این یعنی بدشانسی محض برای فوتبال دوستان مشهدی!
سیدشایان حسینی راد-دبیر پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد