• خبرنامه
  • پیوندها
  • همکاری با ما
  • بازرگانی ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • چاپ
جمعه, خرداد ۶, ۱۴۰۱
افق اندیشان مشهد
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه اختصاصی افق اندیشان مشهد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » آرشیو مطالب » حوزه شهری » تاثیرات حمل‌ونقل عمومی بر شیوع کرونا

تاثیرات حمل‌ونقل عمومی بر شیوع کرونا

الهه رحیم زاده توسط الهه رحیم زاده
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹
0
تاثیرات حمل‌ونقل عمومی بر شیوع کرونا
Share on FacebookShare on Twitter

همانطور ک همه می‌دانیم حمل‌ونقل عمومی یکی از کانون‌های مهم انتقال ویروس کرونا می‌باشد از همین رو مدیران شهری در کلانشهر ها با مصوباتی یا اتوبوس و مترو را تعطیل کردند و یا فعالیت آن‌را کاهش دادند.
حمل‌ونقل عمومی در ایران بعد از گران شدن بنزین شلوغ‌تر از همیشه شد و کلانشهر های ایران اتوبوس و مترو خود را با جمعیت بیشتری مشاهده کردند.
برای مثال شهری مانند اصفهان خیلی زود دستور عدم خدمت‌رسانی در حمل‌ونقل عمومی را صادر کرد، تهران نیز در نظر داشت همین مصوبه را اجرایی کند اما وزارت کشور با این اقدام در پایتخت مخالفت کرد.
البته لجبازی مدیران تهران باعث شد فاجعه‌ای تامل بر انگیز رقم بخورد! مدیران شهری در تهران تعداد ناوگان اتوبوس خود را کاهش دادند و در نتیجه جمعیت بسیار بیشتری در هر دستگاه اتوبوس حضور پیدا می‌کردند.

و اما در مشهد، شهری با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت، که در اواخر سال گذشته با دستور شورای شهر مشهد اتوبوس و مترو تعطیل شد.

بدیهی بود عدم فعالیت حمل‌ونقل عمومی تاثیر مثبتی در کاهش شیوع کرونا خواهد داشت اما چند نکته قابل توجه است، اول آنکه کارگران و کارمندان به چه شکل و با چه هزینه‌ای باید خود را به محل خدمت برسانند و دوم آنکه عدم فعالیت اتوبوس و مترو باعث می‌شود شهروندان به ناچار از تاکسی استفاده کنند و همین امر می‌تواند درصد شیوع در تاکسی را بسیار بالا ببرد.

نوشته های مرتبط

برنامه های دوره ششم در حوزه عمران و حمل و نقل مفصل و متعدد است

آبادگران محلی توریستی برای زائرین یا لاکچری برای پولداران؟

فرار مغزها یا مرگ سرمایه اجتماعی؟!

اعضای شورای شهر مشهد علیرغم اختلاف نظر بسیار زیاد رای به فعالیت مجدد ناوگان اتوبوسرانی دادند، البته با شرایط و پروتکل خاص!

ناوگان اتوبوسرانی مشهد از اول اردیبهشت تا 15 این ماه در دو شیفت کاری 6/30 الی 8/30 و 16/30 الی 19 در 27 خط محوری فعالیت خواهد داشت هرچند همین خدمت‌رسانی نیز انتقاداتی دارد اما ضعف‌های تهران و اعتراض مردم را توانسته پوشش دهد.

برای مثال تعداد زیادی اتوبوس به این خطوط محوری اضافه شده است تا سرفاصله رسیدن هر اتوبوس تا حد زیادی کمتر شود و یا در داخل اتوبوس امکان ایستادن و نشستن در کنار فرد دیگر مهیا نمی‌باشد، این نکات را ضدعفونی کردن روزانه اتوبوس‌ها نیز اضافه کنید تا بدانیم مشهد در این روش از سایر شهرهای کشور جلوتر قرار دارد.

البته اختلاف نظرات در این خصوص بین مدیران بسیار زیاد بود، شهردار مشهد در صداوسیما ملی ( شبکه دو ) از تعطیلی اتوبوس و مترو به عنوان راهکار مناسب با مقابله کرونا دفاع کرد، مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد نیز به شدت مخالف فعالیت مجدد و حتی محدود کردن اتوبوسرانی بود و اعلام کرد این مخالفت نه تنها نظر وی بلکه نظر کمیسیون است اما تغییر رویه جالب شورا باعث شده است این موضوع در صحن علنی شورای شهر تصویب شود.

آنچه مشخص است فعالیت حمل‌ونقل عمومی ارتباط مستقیم دارد با فعالیت مشاغل در شهر، به نظر شما بهترین تصمیم در این خصوص چیست؟

سیدشایان‌حسینی‌راد-دبیر سرویس شهری پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد

برچسب ها: اتوبوسافق اندیشان مشهدتهرانشهردارشورای شهرکلاییمترومشهد
نوشته قبلی

لایو در قرنطینه

نوشته‌ی بعدی

قهر قهر قهر، تا دوشنبه هفته بعد!

الهه رحیم زاده

الهه رحیم زاده

مطالب مرتبط

“سارا” همچنان در بلاتکلیفی
اخبار

“سارا” همچنان در بلاتکلیفی

توسط admin
۲ خرداد, ۱۴۰۱
0

پروژه تجاری و اقامتی سارا در مشهد که از سال ۸۴ آغاز به کار کرده بنابر اذعان سهامداران آن همچنان...

ادامه مطلب
شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

۱ خرداد, ۱۴۰۱
اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش‌روی شهر و مدیریت شهری

اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش‌روی شهر و مدیریت شهری

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱
برخی‌ها تلاش می‌کنند انتقال و ساماندهی پادگان ارتش صورت نگیرد

برخی‌ها تلاش می‌کنند انتقال و ساماندهی پادگان ارتش صورت نگیرد

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱
اجرای 600 رای قلع بنا در سال گذشته/ تمرکز بر پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

اجرای 600 رای قلع بنا در سال گذشته/ تمرکز بر پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱
نوشته‌ی بعدی
قهر قهر قهر، تا دوشنبه هفته بعد!

قهر قهر قهر، تا دوشنبه هفته بعد!

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

تحلیلی بر فرآیندهای صدور مجوزهای شهرسازی و سنجش میزان رضایت شهروندان از دریافت ارائه خدمات

تحلیلی بر فرآیندهای صدور مجوزهای شهرسازی و سنجش میزان رضایت شهروندان از دریافت ارائه خدمات

۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۱
طراحی سه کلان پروژه اقتصادی در منطقه توس با هدف قطبی‌سازی کارآفرینی

طراحی سه کلان پروژه اقتصادی در منطقه توس با هدف قطبی‌سازی کارآفرینی

۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱

پربیننده ترین مطالب

از میان 7 طرح تفصیلی مشهد 5 طرح تایید شده است

از میان 7 طرح تفصیلی مشهد 5 طرح تایید شده است

۹ خرداد, ۱۴۰۰
روستاهای جاده سیمان مشهد در پیچ شهرستان شدن

روستاهای جاده سیمان مشهد در پیچ شهرستان شدن

۲۴ فروردین, ۱۴۰۰
آنچه فرهنگ شهروندی نامیده می‌شود

آنچه فرهنگ شهروندی نامیده می‌شود

۱۰ بهمن, ۱۳۹۸
رونمایی از اطلس جامع  18 جلدی محلات شهر مشهد

رونمایی از اطلس جامع  18 جلدی محلات شهر مشهد

۱۸ بهمن, ۱۳۹۹
معرفی بناهای تاریخی مشهد(آرامگاه خواجه ربیع)

معرفی بناهای تاریخی مشهد(آرامگاه خواجه ربیع)

۲۲ شهریور, ۱۴۰۰

درباره افق اندیشان

پایگاه خبری اختصاصی افق اندیشان مشهد زیرمجموعه شرکت خلاق رسانه ای افق اندیشان رسانه شرق، با شماره مجوز 85179 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 1398/02/09 در حوزه تخصصی معماری ، شهرسازی و طراحی شهری با هدف تحلیل رویدادهای تخصصی شهر مشهد شروع به فعالیت کرد.

پایگاه خبری افق اندیشان مشهد

رسانه های دیگر

  • افق مشهد
  • فصلنامه تلخند مشهد
  • مشهد تی وی پلاس

مجوزها:

logo-samandehi
  • اخبار
  • یادداشت ها
  • مقالات
  • یادداشتهای سردبیر
  • تحلیل اخبار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت ها
  • یادداشتهای سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • همکاری با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.