علم و فناوریمشهد

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: باید مباحث فرهنگی را به اقتصاد گره بزنیم 

به گزارش افق مشهد، به نقل از شهرآرانیوز، رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی که امروز ۱۰ خرداد برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم در حوزه ثروت‌آوری مادی و معنوی موفق باشیم، باید به مزیت‌های استانی نگاه داشته باشیم. در خراسان رضوی ۳ مزیت استانی داریم که مهم‌ترین آن صنایع خلاق و فرهنگی است و اگر بخواهیم در حوزه معنوی و ارزش‌های دینی موفق باشیم، باید بحث فرهنگ را به اقتصاد گره بزنیم. مسلما اگر پیوست فرهنگی در کنار اقدامات و اجزای فناورانه ما نباشد، کار بی‌نتیجه است.

به گفته میرزایی، در دوره جدید پارک علم و فناوری خراسان با توجه به اقتضای کشور و استان باید بستر برای مانع‌زدایی‌ها و تسهیلگری‌ها ارا فراهم کنیم. در بحث فرهنگی در سال‌های گذشته بد‌سلیقگی‌هایی صورت گرفت و به این مقوله پرداخته نشد. ما می‌خواهیم از فرصت کنونی برای جبران نواقص استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی یادآور شد: نخبگان فرهنگی و حضور ملجأ پر‌برکت امام رضا‌(ع) به ما‌ کمک‌ می‌کند که پر‌قدرت فعالیت کنیم و گام برداریم. از مسئولان که تصمیم‌ساز هستند، در عرصه فرهنگی در ۱۸ ماه گذشته دعوت شده است تا قابلیت‌های فعال فرهنگی پارک را ببینند و حمایت‌های لازم را در این راستا انجام دهند.

وی تأکید کرد: از لحاظ کمی و کیفی شرکت‌های فعال در عرضه فرهنگی را ارتقا می‌دهیم که در گذشته به آن پرداخت نشده بود. گفتمان‌سازی باید در این رابطه صورت بگیرد و این پتانسیل‌های بالقوه فرهنگی‌ در جای‌جای استان به کمک فعالان رسانه‌ای باید معرفی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا