علم و فناوریمشهد

‌رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی: مأموریت ما افزایش رفاه اجتماعی و اقتصاد دانش‌بنیان است

به گزارش پایگاه افق اندیشان مشهد، به نقل از شهرآرانیوز، مسعود میرزایی در نشست مشترک فناوری و نوآوری ایران و عراق که امروز ۱۸مهر ماه در محل پارک علم و فناوری استان برگزار شد، تصریح کرد: پس از استقرار دولت سیزدهم یکی از مهم‌ترین رویکرد‌ها دیپلماسی فناوری است. به واسطه رئیس جمهوری قصد داریم با کشور‌های منطقه در تبادل فناوری و صادرات محصولات فناوری گام‌های بزرگی برداریم.

به گفته وی، بیش از پنجاه پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند که یکی از قدیمی‌ترین آن‌ها در مشهد و خراسان رضوی است که به واسطه امام رضا(ع) برکات زیادی از این پارک داریم.

وی افزود: دو ماموریت افزایش رفاه اجتماعی و اقتصاد دانش بنیان در پارک تعریف شده، همچنین باید در توسعه فناوری بر اساس نیاز‌های کشور و البته با ظرفیت‌هایی که وجود دارد به خودکفایی برسیم.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: بیش از ۲۰ سال از تأسیس پارک استان می‌گذرد که ۱۳۰۰شرکت در آن تأسیس شده است و در حال حاضر ۵۴۰شرکت و ۱۷۰شرکت دانش‌بنیان در این پارک در حال فعالیت هستند.

میرزایی اعلام کرد: نزدیک به ۸هزار پرسنل در این مجموعه فعالیت می‌کنند که دارای مدارک معتبر هستند و بیش از ۱۶۰۰محصول تولید می‌کنند. ما برای اینکه بتوانیم اقتصاد دانش‌بنیان را ارتقا دهیم بیش از ۱۲مرکز رشد در خراسان رضوی تأسیس کردیم.

وی افزود: در شهرستان‌های استان خراسان رضوی با توجه به مزیت شهرستان‌ها، پردیس‌ها و مراکز رشد فعالیت خود را گسترش دهند و جدیدترین پردیس که مقدمات تأسیس آن ایجاد شد در خواف در حوزه مواد معدنی است.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در نهایت از حمایت‌های متعدد از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در پارک خبر داد و گفت: در حوزه صنایع غذایی، هوش مصنوعی، انرژی، نفت و گاز، صنایع دارویی و پزشکی می‌توانیم برای کشور‌های منطقه خدمت کنیم. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا