علم و فناوریمشهد

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد: روابط شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه با ارتش توسعه خواهد یافت

به گزارش پایگاه افق اندیشان مشهد، به نقل از شهرآرانیوز، مراسم تفاهم‌نامه بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تحقیقات دانش بنیان و افتتاح دفتر پژوهش قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا امروز در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

دکتر احمد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در گفت‌وگو با پایگاه افق اندیشان مشهد، به نقل از شهرآرانیوز پیرامون امضای این تفاهم‌نامه گفت: ارتباط دانشگاه فردوسی مشهد با ارتش جمهوری اسلامی ایران سابقه‌ای طولانی دارد و موضوع جدیدی نیست، اما طی این تفاهم‌نامه با قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در نظر داریم روابط خود را با ارتش توسعه دهیم.

وی افزود: ظاهراً قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق اخیرا ابلاغیه‌ای در حوزه فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دانش بنیان داشته تا فعالیت‌های خود را توسعه دهند. زمینه بسیار خوبی در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه که از اساتید و فارغ‌التحصیلان تشکیل شده‌اند، وجود دارد تا در حوزه‌های مختلف ارتباط خود را با نیروی‌های نظامی توسعه دهند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد تصریح کرد: طی این تفاهم‌نامه برای برنامه‌های مختلف از قبیل علوم انسانی، جغرافیایی و مهندسی مذاکراتی صورت گرفت که مقرر شد در این حوزه‌ها روابط خود را توسعه دهیم.

ضابط در خصوص تفاهم این دو ارگان برای تبادل نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت امریه خدمت سربازی برای دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه فردوسی بیان کرد: در زمینه همکاری‌های علمی که میان دانشگاه فردوسی و ارتش وجود دارد، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فردوسی می‌توانند در حین انجام خدمت سربازی خود، در همین زمینه در پروژه‌های مشترک میان این دو ارگان فعالیت داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا