علم و فناوریمشهد

آیین اختتامیه رویداد ملی «سرآمد» برگزار شد| حمایت صندوق ملی کارآفرینی از ۱۲ شرکت برگزیده نمایشگاه مشهد

به گزارش پایگاه افق اندیشان مشهد، به نقل از شهرآرانیوز، اولین دوره اختتامیه رویداد ملی سرآمد با حضور مسعود میرزائی شهرابی رئیس پارک علم و فناوری خراسان، محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مهدی مدنی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان خراسان رضوی، اعضای شورای اسلامی شهر، روسای پارک‌های علم و فناوری استان‌های شرق کشور و جمعی از مسئولان استانی و مدیران شهری در تالار همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

صندوق ملی نوآوری، پای‌کار ۱۲ شرکت برگزیده استان

مهدی مدنی، رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان در ابتدای این مراسم از جزئیات برگزاری و دستاورد‌های این جشنواره علمی پرداخت و اظهار کرد: بیش از بیست سال است که نمایشگاه‌های هفته پژوهش در سراسر کشور به شیوه دستوری، حاکمیتی، سراسری و البته با دستاورد‌های اندک و محدود اقتصادی در حال برگزاری است. در این شرایط، تلاش کردیم تا با برگزاری همزمان جشنواره ملی سرآمد، روح فناورانه تازه‌ای به این رویداد نمایشگاهی ببخشیم و شاهد دستاورد‌های مؤثر آن نیز هستیم.

وی افزود: جشنواره ملی سرآمد در سه محور برگزار شد؛ اولاً انتخاب شرکت‌های دانش‌بنیان برتر که در یک کمیته علمی نخبگانی برگزیده شدند، دوماً نمایشگاه محوری هفته پژوهش با تفاهم مؤثر میان بخش دولتی و خصوصی و در نهایت، حمایت خاص از شرکت‌های برگزیده در رویداد پس از برگزاری نمایشگاه.

رئیس انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان خاطرنشان کرد: از سال آینده، همه سالن‌های نمایشگاه اعم از فردوسی، مفاخر و عطار به معرفی دستاورد‌های نمایشگاه هفته پژوهش خواهند پرداخت و با پاویو‎ن‎بندی، بازدیدکنندگان اعم از مردم و مسئولان خواهند توانست تا به‌صورت هدفمند، غرفه محصول موردنظر خود را به‌سرعت پیدا کنند.

وی با انتقاد از برگزاری رویداد نمایشگاهی امسال در هفته پژوهش ادامه داد: برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش به‌موازات نمایشگاه طلا و جواهر از ابتدا تصمیم نادرستی بود. با این حال، بیش از ۱۲۰۰ متر غرفه سازی و چیدمان هوشمند غرفه‌ها باعث شد تا هویت بصری مطلوبی در نمایشگاه امسال به وجود بیاید. خبر خوب برای شرکت‌های برگزیده نیز آن است که مذاکراتی با صندوق ملی نوآوری انجام شده و بعد از این مراسم، به‌صورت ویژه در خدمت مدیران ۱۲ شرکت برتر نمایشگاه امسال خواهیم بود تا بخش‌های قابل حمایت به‌صورت ویژه به آن‌ها معرفی شود.

تجلی دانش مردمی در نمایشگاه هفته پژوهش امسال

مسعود میرزائی رئیس پارک علم و فناوری خراسان ضمن برشمردن ویژگی‌های متفاوت نمایشگاه امسال اظهار کرد: به لطف خدا در ۲۴ ماه گذشته بسیاری از سیاست‌های راهبردی پارک خراسان به‌عنوان یک طرح و الگو در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است. یکی از این رویکردها، برگزاری همزمان مردمی و نخبگانی نمایشگاه هفته پژوهش بود که در رویداد امسال محقق شد. دلیل اتخاذ این رویکرد نیز شرایط امروز کشور است که ما را وادار می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، راهکار‌های تولید علم ثروت آفرین را شناسایی و اجرایی کنیم.

وی افزود: طرح راهبردی «منش» مشتمل بر مردمی سازی، نقطه زنی و شبکه‌سازی در اقتصاد دانش بنیان، یکی از برنامه‌های مهمی است که خوشبختانه پارک علم و فناوری خراسان عملکرد قابل‌توجهی در راستای آن داشته است. مردمی‌سازی نمایشگاه هفته پژوهش امسال به همین دلیل بود و تلاش کردیم تا به‌موازات برپایی غرفه‌های دانش‌آموزی، از مسئولانی برای بازدید دعوت شود که می‌توانند گره از کار شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در رویداد باز کنند.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان با تأکید بر ضرورت توسعه زیرساختی پارک علم و فناوری خراسان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی، یکی از قطب‎های بی‌بدیل تولید علم در کشور است. بیش از ۵۴۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری خراسان فعالیت دارند و به‌تازگی، مشهدالرضا (ع) به قطب زیست‌بوم فناوری شرق کشور تبدیل شده است در این شرایط، این ضرورت وجود دارد که یک شهرک علم و فناوری در این استان تأسیس شود تا فضای مادی و زیرساخت معنوی مطلوب‎تری در خدمت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود داشته باشد.

در انتهای این مراسم از ۱۲ شرکت دانش بنیان برگزیده نمایشگاه امسال تجلیل شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا