• خبرنامه
  • پیوندها
  • همکاری با ما
  • بازرگانی ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • چاپ
یکشنبه, اسفند ۲۸, ۱۴۰۱
افق اندیشان مشهد
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه اختصاصی افق اندیشان مشهد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » آرشیو مطالب » تیتر اصلی » معاونت عمران ترافیک وحمل ونقل، ادغام یا تفکیک؟

معاونت عمران ترافیک وحمل ونقل، ادغام یا تفکیک؟

پیرامون ادغام معاونت هایی در شهرداری که مأموریت هم سو دارند

وجیهه هوشیارفر توسط وجیهه هوشیارفر
۱۰ آبان, ۱۴۰۰
0
معاونت عمران ترافیک وحمل ونقل، ادغام یا تفکیک؟
Share on FacebookShare on Twitter

یکی از مهمترین وظایف شوراهای شهر و شهرداری ها چابک سازی سیستم با روش های مختلف است و یکی از این روشها
ادغام معاونت ها مدیریت ها و سازمان هایی است که مأموریت هم سو داشته و ادغام آنها باعث تسهیل در روند کارها و
جلوگیری از بروز بروکراسی اداری و تسهیل عمران و آبادانی شهر خواهد شد.
اما آیا ادغام دو معاونت بزرگ عمران و حمل و نقل و ترافیک با وجود ماموریت های زیاد و پیچیده و جدا از هم در
کلان شهر بزرگ مشهد باعث بروز این تسهیلات شده است؟
و آیا اساساً میتوانیم ماموریت این دو معاونت را همسو و هم جهت بدانیم و یا اینکه هر کدام راهی جدا و با دید و تفکرات
جدا از هم قرار دارند ؟
آیا با دید عمرانی و ساخت و سازی می توان سازمان های ترافیکی را اداره کرد ؟
عمران آبادانی شهرها جزو لاینفک و یکی از ماموریت های مهم مدیریت شهری است که در حوزه عمران با ساخت تقاطع ها
و خیابانهای جدید معنا می یابد اما در حوزه حمل و نقل و ترافیک توجه به حمل و نقل عمومی،تسهیل دوچرخه سواری و
پیاده روی و در بسیاری از موارد جلوگیری از دادن امکانات و تسهیلات به حمل و نقل شخصی در اولویت است و در بسیاری
از موارد نقطه مقابل تفکر عمران و ساخت و سازی در شهر است.
در حوزه عمران ساخت پل های چند سطحی و پارکینگ ها جزو ارزش ها محسوب می شود ولی در حوزه ترافیک این سازه
ها در بعضی موارد ضد ارزش و یکی از موانع حمل و نقل پاک محسوب می شوند
تعریف و اجرای پروژه های ساخت و سازی در شهر و تعمیر و نگهداری آنها عمده بودجه جاری شهر را می بلعد و و هزینه
های جاری این پروژه ها هنگامی که با حوزه ترافیک و حمل و نقل در یک مدیریت باشند قطعاً بودجه یی را برای این حوزه
باقی نخواهد گذاشت و تمام بودجه مصروف به تکمیل پروژه های در حال ساخت و یا تعریف پروژه جدید خواهد شد اما
در حوزه حمل و نقل ترافیک عمده بودجه ها باید مصروف به نوسازی ناوگان اتوبوس و تاکسی و ساخت مسیر های مترو و
تسهیل تردد شهروندان با حمل و نقل عمومی و دوچرخه سواری باشد و هنگامی که مدیریت این دو حوزه واحد باشند قطعاً
ساخت تقاطع ها و پل ها در اولویت خواهند بود و نه توجه به مترو و اتوبوس و تاکسی.
در کلانشهر مشهد که در دوره قبلی مدیریت شهری شاهد ادغام این دو معاونت بزرگ بودیم در حوزه عمران شاهد ۳ اداره
کل و در حوزه حمل و نقل و ترافیک یک اداره کل و ۹ سازمان حمل و نقلی هستیم اما سهم بخش حمل و نقل بسیار ناچیز و
غیر قابل قیاس با حوزه عمران است.
چیزی که در دوره گذشته مدیریت شهری مشهد مشهود و کاملا قابل لمس است توجه بسیار ویژه به حوزه عمران و ساخت و
پل ها در انواع سطوح ، تقاطع ها و پارکینگ ها در شهر و مهجور ماندن حوزه ترافیک و حمل و نقل است و با توجه به ناتمام
ماندن اکثر پروژه های عمرانی شهر تداوم ادغام این دو معاونت قطعاً بودجه ای را برای حمل و نقل عمومی و دیگر حوزه
های حمل و نقلی نباید متصور بود.

حمید اکرامی_ کارشناس ارشد شهرسازی

نوشته های مرتبط

آغار عملیات اجرایی احداث برج سلامت اتکا در مشهد

آبادگران محلی توریستی برای زائرین یا لاکچری برای پولداران؟

فرار مغزها یا مرگ سرمایه اجتماعی؟!

برچسب ها: ادغاتسهیلات حمل و قل شهریحمل و نقلحمل و نقل شهریشهرداریمران و ترافیکمشهد
blank
نوشته قبلی

جلوی تراکم فروشی بی ضابطه در مشهد گرفته می شود

نوشته‌ی بعدی

تا کی وعده بدهیم و عمل نکنیم

وجیهه هوشیارفر

وجیهه هوشیارفر

مطالب مرتبط

رویکرد شهرسازان در زمینه نیازهای شهری یک خانواده ایرانی چگونه باید باشد؟
یادداشت ها

رویکرد شهرسازان در زمینه نیازهای شهری یک خانواده ایرانی چگونه باید باشد؟

توسط admin
۲۸ اسفند, ۱۴۰۱
0

اطرافتان راه نگاه کنید. کمی اخبار را مرور کنید. بمباران حرف‌ها و خبر‌های ناخوشایند امانتان نمی‌دهد. در چنین شرایطی، برنامه...

ادامه مطلب
روضه‌ای برای حاشیه مشهد

روضه‌ای برای حاشیه مشهد

۲۸ اسفند, ۱۴۰۱
رابطه‌ی محیط زندگی و مزاج افراد

رابطه‌ی محیط زندگی و مزاج افراد

۲۸ تیر, ۱۴۰۱
مفهوم و جایگاه خانه در نظام اسلامی شهری

مفهوم و جایگاه خانه در نظام اسلامی شهری

۲۱ تیر, ۱۴۰۱
حال معابر مشهد هر روز وخیم‌تر می‌شود

حال معابر مشهد هر روز وخیم‌تر می‌شود

۸ تیر, ۱۴۰۱
نوشته‌ی بعدی
تا کی وعده بدهیم و عمل نکنیم

تا کی وعده بدهیم و عمل نکنیم

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

خانه باغ اتحادیه، تنها بازمانده تاریخی خیابان لاله زار

خانه باغ اتحادیه، تنها بازمانده تاریخی خیابان لاله زار

۲۷ اسفند, ۱۴۰۱
برپایی اجتماع عظیم «منتظران ظهور» در عرصه میدان شهدای مشهد

برپایی اجتماع عظیم «منتظران ظهور» در عرصه میدان شهدای مشهد

۲۱ اسفند, ۱۴۰۱

پربیننده ترین مطالب

هیچ محتوایی موجود نیست

درباره افق اندیشان

پایگاه خبری اختصاصی افق اندیشان مشهد زیرمجموعه شرکت خلاق رسانه ای افق اندیشان رسانه شرق، با شماره مجوز 85179 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 1398/02/09 در حوزه تخصصی معماری ، شهرسازی و طراحی شهری با هدف تحلیل رویدادهای تخصصی شهر مشهد شروع به فعالیت کرد.

پایگاه خبری افق اندیشان مشهد

blank

رسانه های دیگر

  • افق مشهد
  • فصلنامه تلخند مشهد
  • مشهد تی وی پلاس

مجوزها:

logo-samandehi
  • اخبار
  • یادداشت ها
  • مقالات
  • یادداشتهای سردبیر
  • تحلیل اخبار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت ها
  • یادداشتهای سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • همکاری با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.