• خبرنامه
  • پیوندها
  • همکاری با ما
  • بازرگانی ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • چاپ
پنجشنبه, خرداد ۵, ۱۴۰۱
افق اندیشان مشهد
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه اختصاصی افق اندیشان مشهد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » آرشیو مطالب » اخبار » فوت سالانه ۲۳۰ نفر در تصادفات درون‌شهری مشهد

فوت سالانه ۲۳۰ نفر در تصادفات درون‌شهری مشهد

سید عبدالله ارجائی شهردار مشهد:

الهه رحیم زاده توسط الهه رحیم زاده
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۱
0
فوت سالانه ۲۳۰ نفر در تصادفات درون‌شهری مشهد
Share on FacebookShare on Twitter

نوشته های مرتبط

“سارا” همچنان در بلاتکلیفی

شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش‌روی شهر و مدیریت شهری

فوت سالانه ۲۳۰ نفر در تصادفات درون‌شهری مشهد/تلاش برای اتصال بولوار نماز به وکیل‌آباد

شهردار مشهد گفت: میانگین سالانه ۲۳۰ فوتی و بیش از ۲۰ هزار تصادف جرحی بر اثر تصادفات درون‌شهری زیبنده شهر مشهد نیست.

سید عبدالله ارجائی در دیدار با فرماندهی و کارکنان نیروی انتظامی که با حضور رئیس و برخی از اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی دو ارگان کاملا خدماتی از جنس مردم و برای مردم هستند و هیچ خدمتی در این ۲ دستگاه نیست مگر اینکه مخاطب مستقیم آن مردم باشند؛ لذا در عین اینکه هر ۲ دستگاه حاکمیتی محسوب می‌شود و وظایف خطیر و پیچیده‌ای بر عهده‌ دارند، بدون مردم هیچ‌کدام از این دستگاه‌های معنا پیدا نمی‌کند و به آن نیازی نیست.

وی ادامه داد: امروز مفتخر هستیم که شعار اصلی ۲ دستگاه خدمت بی‌منت به مردم است و نکته کلیدی نیز هماهنگی و همدلی است. خوشبختانه این موضوع از قبل در ستون مدیریتی وجود دارد اما پیشنهاد و درخواست من از مجموعه شهرداری و نیروی انتظامی ارتقا یافتن از سطح همکاری به سطح همدلی است.

شهردار مشهد افزود: جهان‌شهری مثل مشهد با این مختصات را نمی‌توان به‌ صورت جزیره‌ای مدیریت کرد زیرا نیاز به مدیریت یکپارچه دارد که با مدیریت واحد متفاوت است. مدیریت واحد به معنای وحدت فرماندهی و مدیریت یکپارچه به معنای وحدت هدف است و به‌ راحتی می‌توان مدیریت یکپارچه بین نیروی انتظامی و شهرداری را به نفع مردم متحول کرد.

شهرداری هیچ محدودیتی برای همدلی با نیروی انتظامی ندارد

ارجائی بیان کرد: هر جا توانستیم فاصله‌ها را کاهش، هماهنگی را افزایش و توانمندی‌ها را در راستای هم قرار دهیم، کارها ساده‌تر می‌شود و مسلما نفع مردم افزایش پیدا می‌کند؛ لذا شهرداری هیچ محدودیتی برای همدلی با نیروی انتظامی ندارد و یقین داریم هر ۲ در یک کشتی هستیم و موفقیت هر یک موفقیت دیگری است.

وی عنوان کرد: امروز ابعادی از شهر در اختیار شهرداری و ابعادی دیگر تحت مدیریت نیروی انتظامی و پیام این جلسه نیز همدلی و همراهی است. در طول ۶ ماه گذشته در کنار انجام امور مثل حمل‌ونقل و شهرسازی و… چند راهبرد اصلی مدنظر دوره ششم مدیریت شهری بود که اولین مورد آن اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام شهری است.

شهردار مشهد تصریح کرد: وقتی یک پروژه نیمه‌تمام است، علاوه بر مشکلات تردد مردم بدبین و از سویی دیگر هزینه پروژه‌ها زیاد می‌شود؛ لذا باید سریع‌تر پروژه‌ها به اتمام برسد؛ این در حالی است که در شروع دوره با پروژه‌های زیادی روبه‌رو شدیم که نیمه‌تمام مانده بود و ما آن‌ها را به سه دسته تقسیم کردیم.

ارجائی اضافه کرد: پروژه‌های ضروری که تعریف و ایجاد شده بود و باید به اتمام می‌رسید، در دسته اول قرار گرفت؛ ۱۳ پروژه اصلی و تعدادی پروژه فرعی در این دسته قرار داشت که با کمک همکارانم و حمایت شورا هشت پروژه در آستانه سال نو با هزینه هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید؛ آن‌ هم در حالی‌ که برخی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی کمتر از ۲۰ درصد داشت.

وی ادامه داد: دسته دوم پروژه‌های دارای نقص در مطالعات و طراحی بود که مورد بازبینی کارشناسی قرار گرفت و دسته سوم که ضرورت نداشت یا مطالعات به صورت کلی آن‌ را رد می‌کرد از دستور کار خارج و متوقف شد.

انعقاد قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه اتوبوس جدید

شهردار مشهد گفت: سیاست این دوره تقویت حمل‌ونقل عمومی در شهر به‌ ویژه در حوزه اتوبوسرانی و مترو است که باعث شد در سال گذشته ۸۳ دستگاه اتوبوس جدید با قیمت هر دستگاه پنج میلیارد تومان وارد ناوگان اتوبوسرانی شود و قرارداد خرید ۱۳۹ دستگاه جدید نیز منعقد شد؛ این در حالی است که در چهار سال گذشته تنها ۱۸۳ دستگاه اتوبوس به سیستم وارد شده است.

ارجائی افزود: در حوزه حمل‌ونقل ریلی نیز ۷۰۰ میلیارد تومان به مترو تزریق شد زیرا خط چهار مترو که با حضور مقامات ارشد دولت قبل کلنگ‌زنی شده بود، تنها ۶ متر پیشرفت فیزیکی داشت و امروز از مرز یک کیلومتر در حفاری طولی گذشته است. خط سه نیز با عنایت امام رضا(ع) وارد فاز معماری و ساخت ایستگاه‌ها شده و امیدواریم در سال آینده مبالغ خوبی به این پروژه حیاتی مشهد تزریق شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد وی اظهار کرد: امسال سه شریان اصلی حمل‌ونقل را در دستور کار قرار داده‌ایم که شریان اول معبر بسیار کلیدی در شمال شهر مشهد به طول ۲۴ کیلومتر و عرض ۱۲۰ متر است. امروز بزرگ‌ترین خیابان مشهد بولوار وکیل‌آباد است که طول آن ۱۰ کیلومتر و عرض آن ۱۰۰ متر است. امیدواریم با راه‌اندازی این شریان اصلی بتوانیم ترافیکی حاشیه شمالی شهر مشهد را حل کرده و محرک اصلی توسعه در آنجا باشیم.

شهردار مشهد پروژه اتصال شمال به جنوب را نیز در مرحله مطالعه عنوان کرد و در مورد ترافیک جنوب شهر گفت: در قسمت جنوبی شهر در تلاش هستیم بولوار نماز را به وکیل‌آباد متصل کنیم تا ترافیک در آن نقطه کاهش پیدا کند.

سردار محمد کاظم تقوی،  فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این دیدار اظهار کرد: اساس تحولات را با شورا و شهردار انقلابی می‌توان رقم زد به همین دلیل از روزی که توفیق خدمت داشتم در زمینه همکاری و خدمت مشترک زیرساخت‌های خوبی را فراهم کردیم و از این به بعد نیز این فضا وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: شهرداری در این ایام پر خیر و برکت خدمات خوبی را به زائران و مجاوران ارائه داد که دست آن‌ها را می‌فشاریم و به آنان افتخار می‌کنیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: از دیگر اقداماتی که شهرداری مشهد انجام داده، می‌توان به جمع‌آوری معتادان متجاهر، فضاسازی شهری، گل‌آرایی و توجه به زیبایی شهر و تلاش‌های شبانه‌روزی پاکبانان اشاره کرد که تمام این موارد نه تنها موجب آرامش روح و روان شهروندان بلکه باعث ایجاد امنیت در شهر می‌شود.

تقوی بیان کرد: امیدوارم خداوند به همه ما برای اجرای گام دوم انقلاب و اجرای فرامین مقام معظم رهبری که چیزی جز خدمت بی‌منت به مردم نیست، عنایت کند.

منبع:ایسنا

نوشته قبلی

برنامه ریزی فضاهای شهری برای تامین نیازهای معلولان و جانبازان

نوشته‌ی بعدی

توجه به معماری اسلامی ایرانی در طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده عامل

الهه رحیم زاده

الهه رحیم زاده

مطالب مرتبط

“سارا” همچنان در بلاتکلیفی
اخبار

“سارا” همچنان در بلاتکلیفی

توسط admin
۲ خرداد, ۱۴۰۱
0

پروژه تجاری و اقامتی سارا در مشهد که از سال ۸۴ آغاز به کار کرده بنابر اذعان سهامداران آن همچنان...

ادامه مطلب
شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

۱ خرداد, ۱۴۰۱
اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش‌روی شهر و مدیریت شهری

اراضی بزرگ‎‌مقیاس؛ تهدید و فرصت پیش‌روی شهر و مدیریت شهری

۲۹ اردیبهشت, ۱۴۰۱
برخی‌ها تلاش می‌کنند انتقال و ساماندهی پادگان ارتش صورت نگیرد

برخی‌ها تلاش می‌کنند انتقال و ساماندهی پادگان ارتش صورت نگیرد

۲۶ اردیبهشت, ۱۴۰۱
اجرای 600 رای قلع بنا در سال گذشته/ تمرکز بر پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

اجرای 600 رای قلع بنا در سال گذشته/ تمرکز بر پیشگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۱
نوشته‌ی بعدی
توجه به معماری اسلامی ایرانی در طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده عامل

توجه به معماری اسلامی ایرانی در طرح بهسازی و نوسازی بافت فرسوده عامل

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

شهر فرودگاهی مشهد در مسیر عملیاتی شدن

۱ خرداد, ۱۴۰۱
تحلیلی بر فرآیندهای صدور مجوزهای شهرسازی و سنجش میزان رضایت شهروندان از دریافت ارائه خدمات

تحلیلی بر فرآیندهای صدور مجوزهای شهرسازی و سنجش میزان رضایت شهروندان از دریافت ارائه خدمات

۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۱

پربیننده ترین مطالب

از میان 7 طرح تفصیلی مشهد 5 طرح تایید شده است

از میان 7 طرح تفصیلی مشهد 5 طرح تایید شده است

۹ خرداد, ۱۴۰۰
روستاهای جاده سیمان مشهد در پیچ شهرستان شدن

روستاهای جاده سیمان مشهد در پیچ شهرستان شدن

۲۴ فروردین, ۱۴۰۰
آنچه فرهنگ شهروندی نامیده می‌شود

آنچه فرهنگ شهروندی نامیده می‌شود

۱۰ بهمن, ۱۳۹۸
طرح ویژه ترافیک نوروز 1401 مشهد تصویب شد

طرح ویژه ترافیک نوروز 1401 مشهد تصویب شد

۳۰ بهمن, ۱۴۰۰
معرفی بناهای تاریخی مشهد(آرامگاه خواجه ربیع)

معرفی بناهای تاریخی مشهد(آرامگاه خواجه ربیع)

۲۲ شهریور, ۱۴۰۰

درباره افق اندیشان

پایگاه خبری اختصاصی افق اندیشان مشهد زیرمجموعه شرکت خلاق رسانه ای افق اندیشان رسانه شرق، با شماره مجوز 85179 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 1398/02/09 در حوزه تخصصی معماری ، شهرسازی و طراحی شهری با هدف تحلیل رویدادهای تخصصی شهر مشهد شروع به فعالیت کرد.

پایگاه خبری افق اندیشان مشهد

رسانه های دیگر

  • افق مشهد
  • فصلنامه تلخند مشهد
  • مشهد تی وی پلاس

مجوزها:

logo-samandehi
  • اخبار
  • یادداشت ها
  • مقالات
  • یادداشتهای سردبیر
  • تحلیل اخبار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت ها
  • یادداشتهای سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • همکاری با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.