• خبرنامه
  • پیوندها
  • همکاری با ما
  • بازرگانی ما
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
  • چاپ
چهارشنبه, خرداد ۱۰, ۱۴۰۲
افق اندیشان مشهد
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت
  • یادداشت سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
پایگاه اختصاصی افق اندیشان مشهد
بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج

خانه » آرشیو مطالب » حوزه شهری » حمل و نقل عمومی در مشهد، انتظار بالا ، کیفیت پایین ؟

حمل و نقل عمومی در مشهد، انتظار بالا ، کیفیت پایین ؟

الهه رحیم زاده توسط الهه رحیم زاده
۴ شهریور, ۱۳۹۸
0
حمل و نقل عمومی در مشهد، انتظار بالا ، کیفیت پایین ؟
Share on FacebookShare on Twitter

مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد اولین نفر بود که طی مصاحبه‌ای اعلام کرد با توجه به قیمت بالای خرید اتوبوس و افزایش چشمگیر هزینه‌های جاری حمل و نقل عمومی شورای شهر مشهد راهی جز افزایش قیمت نداشت ضمن اینکه این افزایش قیمت #حداقل ممکن بوده است.
آقای بهاروند اما به صورت دقیق‌تر موضوع را بیان کرد و یکی از دلایل عدم استفاده شهروندان از حمل و نقل عمومی را ارزانی سوخت در کشور دانست که البته ایشان تاکید داشتند این موضوع با توجه به حقوق‌های پایین و گردش مالی کم مردم امری بدیهی است.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر دلایلی از قبیل نبود مسیر استاندار دوچرخه و عدم فرهنگ سازی درست استفاده از حمل و نقل عمومی را علت استقبال کم مردم از مترو و اتوبوس دانست.
محمدرضا حیدری رئیس شورای شهر در نشست خبری سال گذشته‌اش در پاسخ به سوال خبرنگاران به حرفه‌ای ترین شکل ممکن توپ را در زمین خبرنگاران انداخت و گفت: با توجه به افزایش هزینه های جاری اتوبوس و مترو ما چاره‌ای جز گران تر کردن بلیط حمل و نقل عمومی نداشتیم اما آماده‌ایم قیمت را به قبل برگردانیم به شرطی خبرنگاران افکار عمومی را آماده کنند تا این هزینه در قسمتی دیگر جبران شود!
بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر هم دلیل افزایش قیمت را عدم افزایش قیمت در سال قبل تر دانست که البته احتمالا ایشان فراموش کرده بودند شورای شهر، سال گذشته هم هزینه حمل و نقل عمومی را افزایش داده بود.
همانطور که تمام مسئولین شهرداری بر افزایش قیمت حمل و نقل عمومی اصرار داشتند بر یک موضوع دیگر نیز اتفاق نظر داشتند آن هم کیفیت پایین حمل و نقل عمومی در مشهد بود.
کیفیتی که شورایی ها حداقل امروز بعد از گذشت دو سال از عمر مدیریت خود باید آن را حل می کردند اما در همین تابستان هر روز شاهد اعتراض شهروندان به نبود کولر در ناوگان اتوبوسرانی مشهد بودیم.
نداشتن صندلی مناسب، برخورد نامناسب برخی رانندگان، کمبود اتوبوس در برخی خطوط و نداشتن کولر و بخاری از جمله دلایل برخورد قهرآمیز مردم مشهد با اتوبوسرانی بوده است هر چند که در این تابستان اخباری مبنی بر اعتراض برخی رانندگان به مدیران سازمان نیز شنیده شد.
سال گذشته بود که دانشجویان مشهدی با راه اندازی پویشی سعی در ایجاد تخفیف برای خود داشتند موضوعی که چندین ماه آنرا پیگیری کردند و در نهایت نمایندگان مردم در پارلمان شهری ضمن موافقت شخصی با این موضوع را اعلام کردند و این درخواست پیگیری شد اما بعد از گذشت یک سال خبری از این تخفیف هم نشد، پیگیری‌های ما نیز به این مهم رسید که تخفیف برای گروه‌های خاص در استفاده از حمل و نقل عمومی در کمیسیون حمل و نقل تصویب شده است اما کمیسیون برنامه و بودجه به دلیل مشخص نشدن منبع درآمد جایگزین با این موضوع مخالفت کرده است.
البته هزینه‌های حمل و نقل عمومی مشهد در مقایسه با سایر شهرهای کشور قیمت مناسب‌تری را دارد. برای مثال در تهران هزینه اتوبوس از 1000 تومان شروع و تا 2500 تومان هم افزایش دارد، مترو تهران نیز بلیط تک سفره را به قیمت 1200 تومان ارائه می دهد البته با این تفاوت که مترو تهران این قابلیت را دارد هزینه را بر حسب مسافت طی شده از مسافر دریافت کند سیستمی که به گفته آقای کیانوش کیامرز مدیر شرکت قطارشهری مشهد قرار بود اجرا شود و برای اجرای آن هیچ مشکلی نبود اما به دلایل نامعلوم اجرا نشد.
در اصفهان نیز هزینه هر سفر با مترو 1000 تومان و هزینه سفر با اتوبوس عادی 600 و اتوبوس بی ار تی 800 تومان می باشد که باز هم در مقایسه با مشهد رقم بالاتری است، در #تبریز هم به عنوان یک کلان شهر هزینه مترو 800 تومان و اتوبوس عادی 600 و بی ار تی 770 تومان می باشد در حالی که مشهد شهری به مراتب بزرگ تر و پرجمعیت تری نسبت به اصفهان و تبریز می باشد.
اما این شهرها تخفیفاتی را برای برخی شهروندان قائل هستند ضمن اینکه کیفیت حمل و نقل عمومی در این شهر‌ها به مراتب #بالاتر از مشهد می باشد.
به هر حال #مردم شهر مشهد توقع دارند کمیسیون برنامه و بودجه فکری به حال دانشجویان و گروه های خاص داشته باشد، کمیسیون حمل و نقل نیز چاره‌ای برای کیفیت پیدا کند و کمیسیون #فرهنگی هم اندک تلاشی برای فرهنگ سازی داشته باشد تا حمل و نقل عمومی مشهد سر و سامان پیدا کند که نتیجه آن ترافیک کمتر، شهری پاک تر و ایمن تر خواهد بود.

?سید شایان حسینی راد سر دبیر سرویس شهری پایگاه تحلیلی افق اندیشان مشهد

نوشته های مرتبط

آغار عملیات اجرایی احداث برج سلامت اتکا در مشهد

آبادگران محلی توریستی برای زائرین یا لاکچری برای پولداران؟

فرار مغزها یا مرگ سرمایه اجتماعی؟!

 

برچسب ها: اتوبوسارزاناصفهانتبریزتهرانحمل و نقلگرانمشهد
blank
نوشته قبلی

مهمان سرای حضرت و شرکت غذایی فراپخت

نوشته‌ی بعدی

هیات رئیسه و کمیسیون های شورای شهر مشهد، همان همیشگی

الهه رحیم زاده

الهه رحیم زاده

مطالب مرتبط

حذف الیت از ۳۸ معبر در شهر مشهد
حوزه شهری

حذف الیت از ۳۸ معبر در شهر مشهد

توسط محمدرضا زارع برزشی
۵ مرداد, ۱۴۰۱
0

https://mashhadtvplus.ir/wp-content/uploads/2022/07/tat-1.mp4

ادامه مطلب
آغار عملیات اجرایی احداث برج سلامت اتکا در مشهد

آغار عملیات اجرایی احداث برج سلامت اتکا در مشهد

۲۱ خرداد, ۱۴۰۱
قلعه وکیل آباد مشهد هم فراموش شده است!

قلعه وکیل آباد مشهد هم فراموش شده است!

۲۴ فروردین, ۱۴۰۱
تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت مدیریت شهری

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت مدیریت شهری

۷ اسفند, ۱۴۰۰
اولویت‌دهی در بودجه 1401 شهرداری با چه پروژه‌هایی است؟

اولویت‌دهی در بودجه 1401 شهرداری با چه پروژه‌هایی است؟

۴ اسفند, ۱۴۰۰
نوشته‌ی بعدی
هیات رئیسه و کمیسیون های شورای شهر مشهد، همان همیشگی

هیات رئیسه و کمیسیون های شورای شهر مشهد، همان همیشگی

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید

نگاهی به آثار هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران نمادمحوری و تخیل

نگاهی به آثار هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه سازی تهران نمادمحوری و تخیل

۷ خرداد, ۱۴۰۲
فتح خرمشهر سرآغاز تشکیل جبهه مقاومت بود

فتح خرمشهر سرآغاز تشکیل جبهه مقاومت بود

۴ خرداد, ۱۴۰۲

پربیننده ترین مطالب

هیچ محتوایی موجود نیست

درباره افق اندیشان

پایگاه خبری اختصاصی افق اندیشان مشهد زیرمجموعه شرکت خلاق رسانه ای افق اندیشان رسانه شرق، با شماره مجوز 85179 از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تاریخ 1398/02/09 در حوزه تخصصی معماری ، شهرسازی و طراحی شهری با هدف تحلیل رویدادهای تخصصی شهر مشهد شروع به فعالیت کرد.

پایگاه خبری افق اندیشان مشهد

blank

رسانه های دیگر

  • افق مشهد
  • فصلنامه تلخند مشهد
  • مشهد تی وی پلاس

مجوزها:

logo-samandehi
  • اخبار
  • یادداشت ها
  • مقالات
  • یادداشتهای سردبیر
  • تحلیل اخبار
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.

بدون نتیجه
مشاهده تمام نتایج
  • اخبار
  • تحلیل اخبار
  • یادداشت ها
  • یادداشتهای سردبیر
  • مقالات
  • گزیده پژوهش
  • ارتباط با ما
  • درباره ما
  • همکاری با ما

تمامی حقوق نزد پایگاه خبری تحلیلی افق اندیشان مشهد محفوظ می باشد.